Expositie Onze Lieve Vrouwe Broederschap

In de expositiehal van het gemeentehuis aan het Ridderplein is tot eind juni een tentoonstelling te zien van de Onze Lieve Vrouwe Broederschap. Deze ruim vijfhonderd jaar oude broederschap is de oudste vereniging van Gemert. In maart van dit jaar beschreef Simon van Wetten de geschiedenis van dit gilde in het boekje ‘Eeuwen oud en bij de tijd’.
Dit boekje was de leidraad voor de tentoonstelling die vrijdag 17 mei is geopend door Leo Holleman, voorzitter van heemkundekring De Kommanderij Gemert in aanwezigheid van leden van de broederschap. De expositie is ingericht door de heemkundekring.
De Onze Lieve Vrouwe Broederschap organiseert jaarlijks de processie van Gemert naar bedevaartoord Handel, bouwt in de kersttijd de kerststal voor de kerk Sint-Jansonthoofding, organiseert een uitstapje met leden van de Zonnebloem naar het Mariabedevaartoord Kevelaer in Duitsland en zamelt geld in voor een goed doel.

Publicatiedatum vrijdag 17 mei 2024.